Δοκιμή Citroen C3 Aircross 1.6 BlueHDI 100

Η Citroen κάνει την είσοδό της στην κατηγορία των μικρών SUV η με το νέο C3 Aircross, το οποίο διαθέτει ξεχωριστό σχεδιασμό, είναι άνετο, πρακτικό και ευρύχωρο, ενώ διατίθεται σε προσιτές τιμές και με μια ευρεία γκάμα κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου.

Οι τιμές του ξεκινούν από τα 15.300 ευρώ στην έκδοση 1.2 PureTech 82, η αμέσως επόμενη 1.2 PureTech 110 πωλείται από 17.460 ευρώ και η πιο ισχυρή βενζίνης 1.2 PureTech 130 κοστίζει από 18.940 ευρώ. Στους ντίζελ υπάρχει η έκδοση της δοκιμής 1.6 BlueHDI 100 (από 18.490 ευρώ) και η 1.6 BlueHDI 120 (από 19.990 ευρώ).

Σχεδιαστικά το C3 Aircross αν και βασίζεται στο χάτσμπακ C3 διαφοροποιείται από αυτό σε αρκετά σημεία και διαθέτει ξεχωριστή αισθητική. Το μήκους 4.150 χλστ. αμάξωμά του διακρίνεται από τις πολλές καμπύλες, τα ψηλά τοποθετημένα εμπρός φώτα LED, τη λεπτή μάσκα, τις πολλές γυάλινες επιφάνειες και τα μαύρα πλαστικά προστατευτικά γύρω από τους θόλους των τροχών, στους προφυλακτήρες και στα μαρσπιέ.

Μοντέρνο σχεδιασμό παρουσιάζει και ο θάλαμος των επιβατών του C3 Aircross. Βασικά του αισθητικά γνωρίσματα αποτελούν οι πολλές καμπύλες επιφάνειες και τα γεωμετρικά σχήματα. Ο οδηγός κάθεται σχετικά ψηλά και απολαμβάνει πολύ καλή ορατότητα, ενώ θα βρει τις περισσότερες λειτουργίες του αυτοκινήτου στη μεγάλη οθόνη αφής 7 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό. Ποιοτικά έχει γίνει ευρεία χρήση σκληρών πλαστικών, τα οποία ικανοποιούν σε υφή, ενώ καλή είναι με την σειρά της η συναρμογή και το φινίρισμα. Στα θετικά του στοιχεία ανήκουν οι άνετοι χώροι για όλους τους επιβάτες και το συρόμενο πίσω διαιρούμενο κάθισμα, το οποίο διαμορφώνει τη χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ από 410 έως 520 λίτρα.

Στην οδήγηση, το νέο Citroen C3 Aircross παρουσιάζεται εύκολο στους χειρισμούς και άνετο. Η ανάρτηση με τα γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και τον ημιάκαμπτο πίσω άξονα έχει μαλακή ρύθμιση και καταφέρνει να φιλτράρει με καλό τρόπο τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων. Ωστόσο, δεν λείπει θόρυβος όταν περνά πάνω από λακκούβες. Κινούμενο στις ευθείες το αμάξωμά του παραμένει σταθερό και είναι ξεκούραστο στο ταξίδι. Στις στροφές οι κλίσεις του αμαξώματος είναι σχετικά μικρές, ενώ υπάρχουν αρκετά περιθώρια πρόσφυσης. Το τιμόνι με την ηλεκτρική υποβοήθηση έχει καλή απόκριση, όμως είναι ελαφρύ για να βοηθά περισσότερο στους ελιγμούς. Η πιο πλούσια έκδοση Shine περιλαμβάνει στάνταρ και το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης Grip Control με Hill Descent Assist με τις πέντε επιλογές (στάνταρ, άμμος, λάσπη, χιόνι και ESP Off), το οποίο βελτιώνει την πρόσφυση των εμπρός τροχών σε πιο ολισθηρά οδοστρώματα.

Το C3 Aircross 1.6 BlueHDI 100 με τον πετρελαιοκινητήρα των 99 ίππων και με ροπή 254 Nm από τις 1.750 σ.α.λ. παρουσιάζει συνολικά καλά χαρακτηριστικά, αφού κινεί σε αξιοπρεπείς ρυθμούς το αμάξωμα και έχει χαμηλές απαιτήσεις σε καύσιμο. Το τράβηγμά του είναι ικανοποιητικό από τις χαμηλές έως τις μεσαίες στροφές, όμως από τη λειτουργία του δεν απουσιάζουν οι κραδασμοί. Στο ταξίδι η μακριά 5η ταχύτητα ευνοεί (130 χλμ./ώρα με σχεδόν 2.300 σ.α.λ.), όμως ο επιλογέας των ταχυτήτων έχει μακριές διαδρομές και μέτρια αίσθηση. Όσο για την κατανάλωση, σε πραγματικές συνθήκες κυμαίνεται κάτω από 6,0 λτ./100 χλμ.

(+) Χώροι επιβατών – αποσκευών, πρακτικότητα εσωτερικού, χαμηλή κατανάλωση, άνεση

(-) Μακριές διαδρομές επιλογέα ταχυτήτων, κραδασμοί κινητήρα στις χαμηλές στροφές, ευρεία χρήση σκληρών πλαστικών, θόρυβος ανάρτησης στις λακκούβες, ελαφριά αίσθηση τιμονιού 

Τεχνικά χαρακτηριστικά – Τιμή
Κυβισμός (κ.εκ.) 1.560
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) 99/3.500
Ροπή (Nm./σ.α.λ.) 254/1.750
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 11,5
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 175
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) 4,0
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) 104
Βάρος (κιλά) 1.278
Χώρος αποσκευών (λτ.) 410
Τιμή από (ευρώ) 18.490