Δοκιμή Ford Fiesta 1.5 TDCi 120 PS

Το νέο Ford Fiesta στη νέα, 8η κατά σειρά γενιά του παρουσιάζεται εκσυγχρονισμένο σε κάθε επίπεδο, με νέο σχεδιασμό, μεγαλύτερες διαστάσεις και εφοδιασμένο με όλα τα σύγχρονα συστήματα ασφαλείας και συνδεσιμότητας. Επιπλέον, απέκτησε νέους κινητήρες και έγινε πιο άνετο, αλλά όπως πάντα με ευχάριστο οδηγικό του χαρακτήρα.

Οι διαθέσιμες εκδόσεις κινητήρων και εξοπλισμού που προσφέρεται το νέο Ford Fiesta είναι πολλές και καλύπτουν κάθε αγοραστή. Οι τιμές του ξεκινούν από τα 13.020 ευρώ για το βασικό μοντέλο με το μοτέρ βενζίνης των 1.1 λτ. ισχύος 85 ίππων, ενώ πιο πολύ ενδιαφέρον συγκεντρώνουν οι 1.0 EcoBoost με 100, 125 και 140 ίππους. Στους ντίζελ προσφέρεται ο 1.5 TDCi με 85 και 120 ίππους. Το ισχυρότερο ντίζελ που δοκιμάζουμε πωλείται από 16.875 ευρώ και είναι πλήρες σε κάθε επίπεδο.

Ο νέος κινητήρας πετρελαίου 1.5 TDCi 120 PS ταιριάζει ιδανικά στο νέο Fiesta, καθώς προσφέρει γρήγορες επιδόσεις, χαμηλή κατανάλωση και με εκπομπές CO2 89 γρ./χλμ. δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας. Το 4κύλινδρο, 8βάλβιδο αυτό μηχανικό σύνολο με την ισχύ των 120 ίππων και με ροπή 270 Nm από τις 1.750 σ.α.λ. έχει πολιτισμένη λειτουργία και το τράβηγμά του είναι θετικό από χαμηλά. Οι επιδόσεις είναι πολύ καλές τόσο από στάση (0-100 χλμ./ώρα σε 9,0 δλ.), όσο και εν κινήσει (50-100 χλμ./ώρα με τη 4η ταχύτητα σε 8,9 δλ.). Στα θετικά του και η χαμηλή κατανάλωση, η οποία σε πραγματικές συνθήκες κυμαίνεται στα 5,8 λτ./100 χλμ.

Στην οδήγηση το νέο Fiesta 1.5 TDCi 120 PS κερδίζει αμέσως τις εντυπώσεις με τον ευχάριστο οδηγικό του χαρακτήρα και τη βελτιωμένη άνεση σε σχέση με το προγενέστερο Fiesta. Η στρεπτική του ακαμψία έχει αυξηθεί κατά 15%, τα μετατρόχια έχουν πλατύνει κατά 30 χλστ. εμπρός και 10 χλστ. πίσω και έχουν γίνει νέες ρυθμίσεις στο τιμόνι και στις αναρτήσεις. Στις στροφές οι κλίσεις του αμαξώματος είναι μικρές και οι αντιδράσεις του προοδευτικές και ελεγχόμενες. Στις ευθείες ταξιδεύει ήσυχα και με σιγουριά, δίνοντας την αίσθηση μεγαλύτερου αυτοκινήτου. Το τιμόνι διαθέτει πολύ καλή αίσθηση, ακρίβεια, ωστόσο στις στροφές είναι σχετικά ελαφρύ. Σημαντική βελτίωση έχει γίνει στην άνεση από την ανάρτηση, την ποιότητα κύλισης και στη μείωση των θορύβων.

Στο εντελώς νέο εσωτερικό του Fiesta με την πιο απλή και λειτουργική σχεδίαση, κυριαρχεί η  στάνταρ οθόνη αφής 8,0 ιντσών του συστήματος πολυμέσων SYNC3, που είναι τοποθετημένη ψηλά στην κεντρική κονσόλα. Από πλευράς κατασκευής το πάνω μέρος του ταμπλό είναι επενδυμένο με λεπτό μαλακό υλικό, καλής ποιότητας είναι και τα σκληρά πλαστικά, ενώ βελτιωμένη είναι η συναρμογή και το φινίρισμα. Σε χώρους το εσωτερικό του νέου Fiesta προσφέρει ελαφρώς περισσότερο αέρα για τα γόνατα των πίσω επιβατών (+16 χλστ.), από το προηγούμενο μοντέλο, ενώ για τις αποσκευές υπάρχουν 303 λίτρα.

(+)  Οδική συμπεριφορά, επιδόσεις, κατανάλωση, άνεση ανάρτησης, ποιότητα κατασκευής, πληρότητα εξοπλισμού

(-) Ελαφρύ τιμόνι στις στροφές

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κυβισμός (κ.εκ.) 1.499
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) 120/3.600
Ροπή (Nm./σ.α.λ.) 270/1.750
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 9,0
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 195
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) 3,5
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) 89
Βάρος (κιλά) 1.207
Χώρος αποσκευών (λτ.) 303