Δοκιμή Nissan Qashqai 1.5 Diesel 110 PS

Το πρώτο σε πωλήσεις SUV στη χώρα μας και σε όλη την Ευρώπη, το Nissan Qashqai έγινε ακόμα πιο ανταγωνιστικό μετά την ανανέωση που δέχτηκε το Μάρτιο του 2017, καθώς βελτιώθηκε σε διάφορα καίρια σημεία.

Καταρχήν εξωτερικά το ανανεωμένο Nissan Qashqai απέκτησε πιο δυναμική εμφάνιση στο εμπρός τμήμα του αμαξώματός του, όπου ξεχωρίζουν ο ανανεωμένος προφυλακτήρας, η νίκελ μάσκα «V-Μotion», τα νέα φωτιστικά σώματα και το πιο μυώδες καπό. Στο πίσω άκρο του η κυριότερη αλλαγή εντοπίζεται στα φώτα με τα νέα καλύμματα, καθώς και ο νέου σχεδιασμού προφυλακτήρας.

Περνώντας στο εσωτερικό του ανανεωμένου Qashqai, οι αλλαγές που εντοπίζονται αφορούν το νέο μικρότερης διαμέτρου τριάκτινο τιμόνι με το επίπεδο κάτω τμήμα, ο νέος διακόπτης για το ηλεκτρικό χειρόφρενο και η νέα επένδυση με ραφές χαμηλά στην κεντρική κονσόλα. Βελτιώσεις έχουν γίνει και στην ποιότητα κατασκευής, με κάποιες ατέλειες στο φινίρισμα του προ-ανανέωσης μοντέλου να μην υπάρχουν πλέον. Από πλευράς χώρων, στο θάλαμο των επιβατών του Qashqai θα μετακινηθούν με άνεση τέσσερις ενήλικοι επιβάτες, ενώ το πορτμπαγκάζ ικανοποιεί με τα 430 λίτρα χωρητικότητας.

Βελτιώσεις έχουν γίνει και στα οδηγικά χαρακτηριστικά του ανανεωμένου Nissan Qashqai. Πιο αναλυτικά αυξήθηκε η ακαμψία της εμπρόσθιας αντιστρεπτικής δοκού, μειώθηκε η διαδρομή των ελατηρίων και τοποθετήθηκε ένας πιο παχύς άξονας διεύθυνσης για το τιμόνι, στο οποίο βελτιώθηκε η επαναφορά του μέσω της νέας τεχνολογίας Active Return Control. Στην οδήγηση το Qashqai κερδίζει τις πρώτες εντυπώσεις με την φιλικότητά του και την ψηλή θέση οδήγησης, ενώ βελτιωμένη είναι η ποιότητα κύλισης και η ηχομόνωση. Η ανάρτηση προσφέρει καλύτερη άνεση, ωστόσο οι πιο έντονες ανωμαλίες των δρόμων περνούν με ξερό τρόπο στο εσωτερικό. Στις ευθείες το αμάξωμά του παραμένει σταθερό σε σβέλτους ρυθμούς, όπως και σε διαδρομές με στροφές, όπου έχουν μειωθεί οι κλίσεις. Το τιμόνι ικανοποιεί σε αμεσότητα, όμως θα το θέλαμε πιο βαρύ.

Ο 1.500άρης κινητήρας πετρελαίου των 110 ίππων και 260 Nm ροπής ταιριάζει κατάλληλα στο Qashqai, αφού διαθέτει πολύ καλό τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές, προσφέρει σβέλτες επιταχύνσεις και η λειτουργία του είναι πολιτισμένη, δίχως ενοχλητικούς κραδασμούς και θορύβους. Στα θετικά του στοιχεία ανήκει και η κατανάλωση, η οποία σε πραγματικές συνθήκες κυμαίνεται γύρω στα 6,0 λτ./100 χλμ.

(+) Σχεδιασμός, ανέσεις, χώροι, οδική συμπεριφορά, κατανάλωση, ποιότητα κατασκευής

(-) Ελαφριά αίσθηση τιμονιού, απόσβεση ανάρτησης στις έντονες ανωμαλίες των δρόμων

Τεχνικά χαρακτηριστικά – Τιμή
Κυβισμός (κ.εκ.) 1.461
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) 110/4.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 260/1.750
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 11,9
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 182
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) 3,8
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) 99
Βάρος (κιλά) 1.379
Χώρος αποσκευών (λτ.) 430
Τιμή από (ευρώ) 21.790