Δοκιμή Opel Crossland X 1.2 λτ. Turbo 110 hp

Η Opel κάνει την είσοδό της στην κατηγορία των κόμπακτ SUV με το μοντέρνο και ελκυστικό σχεδιαστικά Crossland X, το οποίο δεν έχει καμία σχέση με το αμέσως μεγαλύτερο Mokka X. Το Crossland X διατίθεται σε τιμές που ξεκινούν από 15.950 ευρώ με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης 1.2 λτ. 81 hp, το πιο ισχυρό 1.2 λτ. Turbo της δοκιμής πωλείται από 19.650 ευρώ (στη δεύτερη εξοπλιστική έκδοση), ενώ το μοναδικό ντίζελ στη γκάμα, το 1.6 λτ. diesel 99 hp πωλείται από 18.950 ευρώ.

Ο 3κύλινδρος turbo 1.2 λτ. κινητήρας απόδοσης 110 ίππων που εφοδιάζει το Opel Crossland X προέρχεται από τον όμιλο PSA Peugeot-Citroen, όπως επίσης το κιβώτιο ταχυτήτων και το δάπεδο. Ωστόσο, από εκεί δεν υπάρχει καμία συγγένεια ή ομοιότητα, όχι μόνο σε εμφάνιση αλλά και σε οδηγικά χαρακτηριστικά. Το μηχανικό αυτό σύνολο διαθέτει καλό τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές χάρη στα 205 Nm ροπής που αποδίδονται από τις 1.500 σ.α.λ., ωστόσο αυτό που ενοχλεί είναι οι κραδασμοί και το τρέμουλο που περνούν στο εσωτερικό. Στις πιο υψηλές στροφές μειώνονται οι κραδασμοί και το μοτέρ δείχνει τη δύναμή του, επιταχύνοντας σε σβέλτους  ρυθμούς των αμάξωμα των 1.214 κιλών, τόσο από στάση (0-100 χλμ./ώρα σε 10,6 δλ.), όσο και εν κινήσει (80-120 χλμ./ώρα με 5η ταχ. σε 12,3 δλ.). Το 5τάχυτο μηχανικό κιβώτιο με το μέτριο σε αίσθηση επιλογέα έχει μακριά την 5η ταχύτητα (130 χλμ./ώρα με σχεδόν 2.900 σ.α.λ.). Η μεικτή κατανάλωση σε πραγματικούς ρυθμούς κυμαίνεται στα 7,8 λτ./100 χλμ.

Στην οδήγηση, το πρώτο στοιχείο που εκτιμάται είναι η ευελιξία στην πόλη, η πολύ καλή περιμετρική ορατότητα, χάρη και στην ψηλή θέση οδήγησης, καθώς και το ελαφρύ και εύκολο στους χειρισμούς τιμόνι. Η ανάρτηση παρόλο που είναι προσανατολισμένη στην άνεση δεν καταφέρνει να φιλτράρει αποτελεσματικά τις πιο έντονες ανωμαλίες των δρόμων, οι οποίες περνούν με ξερό τρόπο στο εσωτερικό. Κινούμενο στις ευθείες σε γρήγορους ρυθμούς το αμάξωμα του Crossland X παρουσιάζει μια σχετική ευπάθεια στους πλευρικούς ανέμους. Σε διαδρομές με στροφές οι κλίσεις του αμαξώματος είναι λογικές και τα περιθώρια πρόσφυσης υψηλά, ενώ το τιμόνι ικανοποιεί σε αμεσότητα, όχι όμως και σε αίσθηση.

Στον θάλαμο των επιβατών του Opel Crossland X η σχεδίαση υιοθετεί σχεδιαστικά στοιχεία από το Astra κυρίως. Στο ταμπλό το βλέμμα πέφτει κυρίως στην έγχρωμη οθόνη αφής των 8 ιντσών του συστήματος πολυμέσων. Τα χειριστήρια είναι λίγα και περιορίζονται σε αυτά του κλιματισμού. Ποιοτικά το εσωτερικό του Crossland X ικανοποιεί με το μαλακό πλαστικό στο πάνω μέρος του ταμπλό, τα καλά σκληρά υπόλοιπα πλαστικά και το προσεγμένο φινίρισμα, αν και τριγμοί είναι υπαρκτοί. Στα θετικά του στοιχεία ανήκουν οι άνετοι χώροι και η πρακτικότητα της καμπίνας, την οποία αυξάνουν οι πολλές θήκες και το πίσω κάθισμα είναι διαιρούμενο, αναδιπλούμενο και συρόμενο 40:60 σε διαδρομή 150 χιλιοστών. Στο πίσω κάθισμα οι χώροι είναι άνετοι για δύο άτομα, ενώ το πορτ μπαγκάζ κυμαίνεται μεταξύ 410 – 520 λτ.

(+) Εξωτερικός σχεδιασμός, χώροι επιβατών – αποσκευών, απόδοση κινητήρα, πρακτικότητα

(-) Κραδασμοί κινητήρα, θόρυβος κύλισης, μακριές διαδρομές επιλογέα ταχυτήτων, απόσβεση ανάρτησης, οδηγική αίσθηση, τιμή

Τεχνικά χαρακτηριστικά – Τιμή
Κυβισμός (κ.εκ.) 1.199
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) 110/5.000
Ροπή (Nm./σ.α.λ.) 205/1.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 10,6
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 188
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) 4,8
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) 109
Βάρος (κιλά) 1.214
Χώρος αποσκευών (λτ.) 410-520
Τιμή από (ευρώ) 19.650