Η Volkswagen ξεκινά το λανσάρισμα στην ελληνική αγορά του νέου Golf 1.5 TSI EVO ACT 130PS BlueMotion. Ένα Golf με βενζινοκινητήρα 130 ίππων, με μέση μικτή κατανάλωση μόλις 4,8 λίτρα/100 χλμ. και προτεινόμενη τιμή λιανικής από 19.500 ευρώ.

Ο νέος βενζινοκινητήρας των 1.498 κ.εκ., είναι κατά 10% πιο οικονομικός σε σχέση με άλλους συγκρίσιμους κινητήρες. Μάλιστα, η κατανάλωση για τον κύκλο NEDC εκτός πόλης, μειώνεται ακόμα περισσότερο, στο εντυπωσιακό νούμερο των 4,0 λίτρων/100 χλμ.

Η Volkswagen έκανε εφικτή αυτήν την τεχνολογία υιοθετώντας το νέο κύκλο καύσης TSI Miller και με χρήση hi-tech υπερσυμπιεστή με μεταβλητή γεωμετρία τουρμπίνας (VTG). Ιδανικά, ο τετρακύλινδρος κινητήρας έχει καλύτερη απόδοση όταν λειτουργεί στην περιοχή μερικού φορτίου του. Όποτε λοιπόν είναι εφικτό, ο κινητήρας απενεργοποιεί τους δύο εσωτερικούς κυλίνδρους. Αυτό γίνεται κάθε φορά που οι απαιτήσεις ισχύος είναι χαμηλές, για την περιοχή από τις 1.400 έως τις 4.000 σ.α.λ. και ταχύτητες μέχρι τα 130 χλμ./ώρα. Η αλλαγή από την τετρακύλινδρη στη δικύλινδρη λειτουργία (και τούμπαλιν) είναι ανεπαίσθητη και γίνεται αντιληπτή από τον οδηγό μόνο από την ένδειξη «2κύλινδρη λειτουργία» στον πίνακα οργάνων. Όσον αφορά στο turbo με μεταβλητή γεωμετρία τουρμπίνας, υπερσυμπιεστές αυτού του τύπου σε συνδυασμό με κινητήρες βενζίνης απαντώνται μόνο σε σπορ μοντέλα υψηλών επιδόσεων. Η Volkswagen είναι πλέον ο πρώτος κατασκευαστής που χρησιμοποιεί τέτοια τεχνολογία σε ευρείας χρήσης κινητήρα βενζίνης.

Το Golf 1.5 TSI EVO ACT 130PS BlueMotion όμως διαθέτει μια ακόμα καινοτομία, όταν συνδυάζεται με το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG επτά σχέσεων. Στην περίπτωση αυτή μόλις ο οδηγός σηκώσει το πόδι από το γκάζι λόγω των κυκλοφοριακών συνθηκών ή γιατί κινείται σε κάποια κατηφόρα, η μονάδα ελέγχου του κινητήρα σβήνει τον TSI και τον απομονώνει από τη μετάδοση απελευθερώνοντας το συμπλέκτη, με το αυτοκίνητο να ρολάρει. Κατά το «ρολάρισμα», το Golf λειτουργεί ως όχημα μηδενικών ρύπων. Στην πράξη, το παροδικό σβήσιμο του κινητήρα μειώνει την κατανάλωση καυσίμου μέχρι και έως 0,4 λίτρα/100 χλμ.

Στο άμεσο μέλλον η Volkswagen θα λανσάρει στην παγκόσμια αγορά και άλλα μοντέλα που θα χρησιμοποιούν τον 1.5 TSI EVO ACT BlueMotion ενώ αντίστοιχα θα παρουσιαστούν και άλλες παραλλαγές του ίδιου κινητήρα. Με λιγότερους κυλίνδρους και μικρότερο κυβισμό, θα έχουν ακόμα μεγαλύτερες αποδόσεις ενώ θα μπορούν να χρησιμοποιούν ως καύσιμο το φυσικό αέριο ή να ενσωματώσουν διαφόρων μορφών υβριδικά συστήματα (ήπια, plug-in κλπ.).