Δοκιμή Opel Astra 1.0 λτ. Turbo 105 PS

Το νέο, πέμπτης γενιάς Opel Astra παρουσιάζεται σημαντικά αναβαθμισμένο σε σχέση με το προγενέστερο μοντέλο, όπως σε σχεδίαση, κινητήρες, ποιότητα, ασφάλεια, εξοπλισμό και τεχνολογία. Παράλληλα, η δραστική μείωση του βάρους (από 120 έως 200 κιλά) συνείσφερε με την σειρά της στη βελτίωση της οδικής συμπεριφοράς, τη βελτίωση των επιδόσεων και τη μείωσης της κατανάλωσης και των ρύπων.

⇒ Δοκιμή Nissan Qashqai 1.5 Diesel 110 PS

Οι τιμές του νέου Astra ξεκινούν από 16.500 ευρώ με το βασικό κινητήρα βενζίνης των 1.4 λτ. ισχύος 100 ίππων, το 1.0 Turbo 105 PS της δοκιμής κοστίζει από 17.300 ευρώ, ενώ το 1.4 λτ. Turbo 150 PS πωλείται από 19.900 ευρώ. Στους ντίζελ υπάρχουν οι επιλογές του 1.600άρη με 110 PS, 136 PS και 160 PS σε τιμές που ξεκινούν από 20.100 ευρώ.

Από τα πρώτα στοιχεία που κερδίζουν τις εντυπώσεις, είναι ο δυναμικός σχεδιασμός του νέου Astra με τις σπορτίφ γραμμές, από όποια πλευρά και να το κοιτάξει κανείς. Αντίστοιχα πλήρως εκσυγχρονισμένο και πιο μοντέρνο είναι και το εσωτερικό. Το ταμπλό είναι κατασκευασμένο από μαλακά υλικά με προσεγμένη συναρμογή και φινίρισμα. Παράλληλα, έχει βελτιωθεί πολύ η εργονομία, αφού τα πολλά χειριστήρια έχουν αντικατασταθεί από τις λειτουργίες στην οθόνη αφής των 7 ιντσών του συστήματος πολυμέσων IntelliLink. Ο οδηγός θα βγει εύκολα την κατάλληλη θέση, ωστόσο στην κονσόλα δεν υπάρχουν θέσεις για μικροαντικείμενα. Οι διαθέσιμοι χώροι είναι αρκετοί για τη φιλοξενία τεσσάρων επιβατών, ενώ αρκετά ικανοποιητικό είναι το πορτ μπαγκάζ των 370 λίτρων.

Στο δρόμο, το 1.000άρι Astra εμφανίζεται ασφαλές και δείχνει πιο ευέλικτο, χάρη στη μείωση του βάρους, σε συνδυασμό με το πιο άκαμπτο πλαίσιο και τις νέες ρυθμίσεις στην ανάρτηση (αποτελείται από γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω). Οι διάφορες ανωμαλίες των δρόμων φιλτράρονται αποτελεσματικά, ενώ την άνεση ενισχύει η ποιοτική κύλιση. Κινούμενο στις ευθείες, το αμάξωμα του Astra παρουσιάζεται σταθερό και δεν θα ανησυχήσει τον οδηγό του σε γρήγορους ρυθμούς. Εξίσου ασφαλές είναι και σε διαδρομές με στροφές, όπου οι κλίσεις του αμαξώματος είναι λογικές και τα περιθώρια πρόσφυσης αυξημένα. Ωστόσο οδηγικά χάνει πόντους από τη μέτρια πληροφόρηση που παρέχει το τιμόνι, αν και είναι γρήγορο και ακριβές στις εντολές του οδηγού.

⇒ Δοκιμή Opel Crossland X 1.2 λτ. Turbo 110 hp

Ο μικρότερος 3κύλινδρος turbo αλουμινένιος βενζινοκινητήρας του 1.0 λτ. διαθέτει μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων, άμεσο ψεκασμό και αποδίδει 105 ίππους και 170 Nm ροπής από τις 1.800 σ.α.λ. Το μηχανικό αυτό σύνολο με το 5άρι κιβώτιο ταχυτήτων διαθέτει πολιτισμένη λειτουργία με τους κραδασμούς να γίνονται αντιληπτοί μόνο σε συνθήκες πλήρους επιτάχυνσης, ενώ και ο θόρυβος που παράγεται δεν είναι αρκετός για να ενοχλήσει. Οι επιδόσεις είναι ικανοποιητικές (0-100 χλμ./ώρα σε 11,2 δλ.), όπως και η κατανάλωση, η οποία σε πραγματικές συνθήκες κυμαίνεται στα 7,5 λτ./100 χλμ.

(+) Σχεδίαση, άνεση ανάρτησης, λειτουργία κινητήρα, εξοπλισμός, τιμή

(-) Ελαφριά αίσθηση τιμονιού, απουσία θηκών στην κονσόλα

Τεχνικά χαρακτηριστικά – Τιμή
Κυβισμός (κ.εκ.) 999
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) 105/4.500
Ροπή (Nm./σ.α.λ.) 170/1.800
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 11,2
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 195
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) 4,4
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) 102
Βάρος (κιλά) 1.273
Χώρος αποσκευών (λτ.) 370
Τιμή από (ευρώ) 17.300