Νέο Audi Q8 με κορυφαία χαρακτηριστικά

Το Audi Q8 έρχεται να προστεθεί στην κορυφή της οικογένειας μοντέλων Q της Audi. Συνδυάζει την πρακτικότητα ενός μεγάλου SUV με σχεδιαστικές γραμμές που παραπέμπουν σε τετράθυρο πολυτελές κουπέ. Εξοπλισμένο στον υπέρτατο βαθμό, με απόλυτα κορυφαία τεχνολογία και ασυναγώνιστο στα off-road καθήκοντα του, το κορυφαίο SUV έρχεται να εντυπωσιάσει. Το Audi Q8 θα λανσαριστεί στην αγορά της Ευρώπης το τρίτο τρίμηνο του 2018.

Με μήκος 4,99 μέτρα, πλάτος 2,0 μέτρα και ύψος 1,71 μέτρα, το κουπέ SUV είναι πιο φαρδύ, πιο κοντό και πιο χαμηλό από το αδερφό Q7. Με μεταξόνιο σχεδόν στα 3,0 μέτρα, προσφέρει ένα πολύ ευρύχωρο εσωτερικό που ξεπερνά τον ανταγωνισμό στις πιο πολλές διαστάσεις του, συμπεριλαμβανομένου του εσωτερικού μήκους και ύψους.

Η Audi είναι το quattro και το quattro είναι η Audi – κάτι που ισχύει ειδικά για το Q8, το κορυφαίο SUV της γκάμας. Το αμιγώς μηχανικό κεντρικό διαφορικό μεταφέρει την ροπή ανάμεσα στον εμπρός και τον πίσω άξονα σε αναλογία 40:60 ως στάνταρ. Όταν το απαιτήσουν οι συνθήκες το μεγαλύτερο μέρος της ροπής περνά στον άξονα με την καλύτερη πρόσφυση.

Επιπλέον τα 254 χιλιοστά απόστασης του αμαξώματος από το έδαφος, οι κοντοί πρόβολοι και το σύστημα ελεγχόμενης κατάβασης δίνουν την δυνατότητα στο Q8 να πάει πολύ μακριά όταν αφήσει την άσφαλτο. Η ανάρτηση με ελεγχόμενη απόσβεση είναι στάνταρ. Η Audi προσφέρει την ενεργητική αερανάρτηση με τον ελεγχόμενο βαθμό απόσβεσης προαιρετικά, με ρύθμιση comfort ή sport. Ανάλογα με τις οδηγικές συνθήκες και την προτίμηση του οδηγού, ρυθμίζει την απόσταση από το έδαφος, με εύρος μεταβολής έως 90 χιλιοστά.

Πέρα από το στάνταρ προοδευτικό σύστημα διεύθυνσης, του οποίου η σχέση μετάδοσης γίνεται πιο άμεση βαθμιαία, όσο στρέφεται το τιμόνι, η Audi προσφέρει προαιρετικά το σύστημα ενεργητικής τετραδιεύθυνσης. Το σύστημα έχει την δυνατότητα αλλαγής διεύθυνσης των πίσω τροχών έως 5 μοίρες, αντίθετα στη φορά κίνησης στις χαμηλές ταχύτητες και κατά τη φορά κίνησης στις υψηλές, μικραίνοντας αντίστοιχα τον κύκλο στροφής και βελτιώνοντας την κατευθυντικότητα.

Όλα τα κινητήρια συστήματα είναι ιδιαίτερα αποδοτικά χάρη στην νέα ήπια υβριδική τεχνολογία (mild hybrid technology ή MHEV). Το βασικό ηλεκτρικό σύστημα 48V ενσωματώνει δύο σημαντικά τεχνολογικά στοιχεία: την μπαταρία ιόντων λιθίου και τη μίζα/γεννήτρια με ιμάντα. Κατά την επιβράδυνση υπάρχει ανάκτηση έως 12 kW ισχύος, που φορτίζουν τη μπαταρία. Η τεχνολογία MHEV επιτρέπει την απενεργοποίηση του κινητήρα σε συνθήκες χαμηλού φορτίου, οπότε υπάρχει απλό ρολάρισμα ενώ το start/stop είναι διαθέσιμo από τα 22 χλμ./ώρα.

Στο εσωτερικό είναι εύκολη η εξοικείωση με την ψηφιακή ακρίβεια και την υψηλή τεχνολογία που ευαγγελίζεται η Audi. Μία τεχνολογία που εκφράζεται άψογα τόσο αρχιτεκτονικά όσο και λειτουργικά στην επικοινωνία οδηγού και αυτοκινήτου. Το βασικό στοιχείο είναι η κορυφαία σε απόκριση οθόνη αφής MMI, στο άνω μέρος της κονσόλας.

Με εμφάνιση black-panel όταν απενεργοποιείται γίνεται σχεδόν αόρατη πάνω στη μαύρη επιφάνεια που την περιβάλλει. Όλα τα στοιχεία είναι αλληλένδετα μεταξύ τους, από την επίπεδη λωρίδα εξαερισμού μέχρι την φαρδιά κονσόλα στο κεντρικό τούνελ που φιλοξενεί τον επιλογέα του κιβωτίου tiptronic.

Χάρη στην εξελιγμένη λειτουργία αφής MMI του νέου Audi Q8, σχεδόν κάθε λειτουργία μπορεί να ρυθμιστεί από τις δύο μεγάλες οθόνες. Η πάνω, με διαγώνιο 10,1 ιντσών, χρησιμοποιείται για τον έλεγχο του συστήματος πολυμέσων και του συστήματος πλοήγησης. Ο οδηγός έχει στην διάθεσή του μία ακόμη οθόνη 8,6 ιντσών που βρίσκεται πιο χαμηλά για το σύστημα κλιματισμού, τις λειτουργίες άνεσης και την εισαγωγή κειμένου, με το τελευταίο να εκτελείται την ίδια στιγμή που ο οδηγός ξεκουράζει τον καρπό του στον τέλειο εργονομικά επιλογέα κίνησης.

Η λειτουργία είναι γρήγορη και απλή: ένα απτικό και ακουστικό κλικ επιβεβαιώνει πότε έχει ενεργοποιηθεί με το δάχτυλο μία λειτουργία. Επιπρόσθετα, ο φυσικός φωνητικός έλεγχος μετατρέπει το Audi Q8 σε έναν συνεπιβάτη υψηλής νοημοσύνης. Οι οδηγοί μπορούν να δώσουν ελεύθερα τις φωνητικές τους εντολές αφού το σύστημα μπορεί να κατανοήσει φράσεις όπως «I am hungry» (= πεινάω) και άμεσα να αναζητήσει και να προτείνει τα πλησιέστερα εστιατόρια.

Τα όργανα απεικονίζονται στο πλήρως ψηφιακό Audi virtual cockpit. Η υψηλής ανάλυσης οθόνη των 12,3 ιντσών προσφέρει εναλλαγές σε δύο θεματικές ενότητες μέσω του πολύ-λειτουργικού τιμονιού. Υπάρχει και μια προαιρετική εκδοχή με μία πρόσθετη σπορ ενότητα. Το head-up display μπορεί να προβάλλει στο παρμπρίζ σημαντικές πληροφορίες και λεπτομέρειες,  μεταξύ αυτών και οδηγίες σχετικές με το σύστημα πλοήγησης.

Το Audi Q8 είναι διαθέσιμο και με την κορυφαία εκδοχή του συστήματος πολυμέσων με το MMI navigation plus. Αυτό περιλαμβάνει την υπηρεσία μεταφοράς δεδομένων Audi connect με το τεχνολογίς 4G/4G+ (LTE), με Wi-Fi hotspot.

Είτε στην κίνηση στην πόλη, είτε στον αυτοκινητόδρομο, το Audi Q8 υποστηρίζει και υποβοηθά τον οδηγό σε πολλές περιπτώσεις. Μεταξύ αυτών των συστημάτων ανήκει το ενεργητικό cruise assist, το efficiency assist, η υποβοήθηση διασταύρωσης, η προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας, η προειδοποίηση προσέγγισης σε κράσπεδο και οι κάμερες για απεικόνιση 360⁰. Ένα από τα highlight έχει να κάνει με τον απομακρυσμένο έλεγχο στάθμευσης σε γκαράζ (διαθέσιμο σύστημα από τις αρχές 2019), τόσο για την είσοδο όσο και για την έξοδο του αυτοκινήτου.